23 november 2021

Bekendmaking kandidatenlijst gemeenteraadsverkiezingen

Het bestuur van de SGP afdeling in Waalwijk heeft, na overleg met de leden, de kieslijst vastgesteld voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen op DV 16 maart 2022. Als lijsttrekker is opnieuw gekozen Richard Tiemstra, de huidige fractievoorzitter van de SGP in de raad van Waalwijk.

Richard Tiemstra zit sinds 2006 voor de SGP in de gemeenteraad. In het dagelijks leven is hij accountmanager bij Van Mossel Car Solutions BV. Gedurende de afgelopen jaren heeft hij gebouwd aan vertrouwen en binnen de Waalwijkse politiek inhoud gegeven aan ons uitgangspunt “Woord houden”.

Op plaats 2 vinden we Henk van Zelst, ook bepaald geen onbekende. Henk van Zelst zit sinds 2018 in de gemeenteraad. Daarnaast is hij sinds 2019 burgerlid van Provinciale Staten voor de fractie van ChristenUnie-SGP. Mede dankzij de werkzaamheden vanuit zijn adviesbureau heeft hij een breed netwerk en is hij van vele markten thuis.

Op plaats 3 prijkt de naam van Marius van der Schans, jong en enthousiast, werkzaam als R&D manager bij Kiefel Packaging BV.
Op plaats 4 staat de naam van Thomas Vink, op dit moment reeds actief als fractievolger van de SGP raadsfractie en steunfractielid van de Christenunie-SGP in Noord-Brabant. Het enthousiasme waarmee Vink het politieke werk heeft opgepakt is ook het bestuur opgevallen.
Op plaats 5 staat Amadeüs Tabbers, welke volledig past in het rijtje jong en enthousiast. Naast de politiek is Tabbers Hoofd P&O binnen het Hoornbeeck College / Van Lodenstein College. Ook is hij ambtsdrager binnen de HHK Loon op Zand.

Met deze top-5 kiest de SGP in Waalwijk, naast ervaring en continuïteit, voor verjonging en vernieuwing. Een mooi team waarin frisse blikken en levenservaring elkaar tot een hand en een voet mogen zijn. De komende tijd zult u zeker meer van hen horen. Zeker op die dossiers die er in de samenleving werkelijk toe doen. Woord houden zal daarbij steeds het uitgangspunt zijn.

Bekijk hier de volledige kandidatenlijst