9 maart 2022

Biddag voor gewas en arbeid

Vandaag is het biddag. Biddag voor gewas en arbeid. Op deze dag bidden we niet alleen voor een goede oogst, maar ook voor alles wat wordt gedaan om mensen te voorzien van ‘ons dagelijks brood’.

Het is een zegen wanneer we kunnen en mogen werken. Het is daarbij goed om ook te vragen of ons werk gezegend mag worden. Want bidden en werken hoort bij elkaar. Naast bidden voor gewas en arbeid mag er ook voor andere zaken worden gebeden. Als samenleving hebben we geleerd hoe broos onze gezondheid is en hoe diep ingrijpend een pandemie kan zijn.

Bij alle vragen van het leven geldt dat de mens wikt, maar God beschikt. Daarom is het goed om ook op deze biddag even het werk neer te leggen en hier thuis en in de kerk bij stil te staan. Zo mogen we bidden om de zegen van de Heere over de oogst en over ons werk op de plaats waar Hij ons heeft gesteld. Biddag voor gewas en arbeid. Een dag om stil te staan en stil te zijn voor God, om van Hem alles te verwachten.

Fractie SGP Waalwijk