13 mei 2020

CDA Waalwijk is blij

CDA Waalwijk is blij | CDA Waalwijk is blij met de aanpak van de bocht Wendelnesseweg-Hoofdstraat 65 in Sprang-Capelle. U weet wel, DIE bocht... Het CDA stelt, dat de aanpak te lang op zich heeft laten wachten. Het is lang stil geweest. Er moet nu vaart worden gemaakt. Het CDA gaat ervan uit dat dit nu gebeurt. Dus waarvan het CDA nu blij wordt, dat is voor ons nog even de vraag.

Door dit onderwerp te benoemen in weekblad Waalwijk, zou de indruk kunnen ontstaan dat het CDA dit onderwerp op de agenda heeft gezet. Eerder liet een CDA raadslid zich al op deze plaats fotograferen om zo de aandacht op zich te vestigen. De werkelijkheid is anders. Vanaf 2010 is de SGP met dit onderwerp bezig. Regelmatig hebben wij in de raad voor deze onmogelijke verkeerssituatie aandacht gevraagd, het college suggesties aan de hand gedaan, met vervoerders gesproken en schriftelijke vragen gesteld. Openbaar en onderhands. Achter de schermen heeft de SGP uiteindelijk een belangrijke rol gespeeld in de verwerving van het pand, om de zaak nu te kunnen gaan aanpakken. Tussentijds hebben wij met regelmaat naar de voortgang geïnformeerd. Zonder hier verder mee naar buiten te komen. Tenslotte doen we dit om iedereen blij te maken. Vooral diegenen, die nu dagelijks met de bewuste bocht te maken hebben. Maar als we zo het CDA ook een beetje blij mogen maken, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

En natuurlijk kan de SGP dit ook niet alleen. Het laatste voorstel wat de SGP heeft gedaan was tijdens de demissionaire periode van ons vorige college Wethouder van Groos heeft dit toen in het college ingebracht en daaruit is een voorstel gerold, dus op voordracht van de SGP, na vele vragen daarover gesteld te hebben, komt er nu hopelijk eindelijk resultaat, maar ook hier hebben we een meerderheid van de gemeenteraad bij nodig. Dus nog even afwachten, op 4 juni wordt het besluit hierover genomen. We hopen dat het CDA niet te vroeg blij is geworden.

Foto: Google Maps 2016 ©