25 juni 2020

SGP fractie e College van B&W met elkaar in gesprek

SGP fractie en College van B&W met elkaar in gesprek

Via de media is onlangs gemeld dat het College van B&W en de SGP fractie de strijdbijl willen begraven. Wat ons betreft is dat wat te zwaar aangezet. Verschillende keren hebben wij het College aangesproken op de wijze van het beantwoorden van schriftelijke vragen uit de raad, ook van andere fracties, en hebben daarbij uiteindelijk aangegeven waar het ons om gaat: met respect behandeld te worden en te hechten aan een serieuze benadering. Niet voor onszelf, ook voor anderen. Dit mag niet leiden tot een situatie, waarin gemis aan onderling respect leidt tot een minder vruchtbare samenwerking tussen College en Raad, wat uiteindelijk niet in het belang van Waalwijk is. Het moet gaan om de inhoud, niet om wie de ander met slimmigheidjes de loef af kan steken. Het College zette vervolgens de enige juiste stap..zij nodigt de SGP fractie uit voor een gesprek en is bereid daarvoor ook zelf in de spiegel te kijken. Deze uitnodiging nemen wij graag aan, dat hebben wij ook openbaar laten weten, en wij zien uit naar een goede ontmoeting met het College.