23 april 2020

Woonwagens weg...moet dat nu zo?

Een lastig dossier betreft de beide woonwagens in Waalwijk, die inzet zijn van een juridische strijd. Het is begonnen op 12 september 2018, toen hier de kweek van hennep is geconstateerd. Daarna is een strafrechtelijk traject gevolgd, alsmede een sluiting van de beide woonwagens gedurende 3 maanden.
Hier bevinden wij ons in de uitvoering van de wet Damocles. De effecten hiervan kunnen zeer ingrijpend zijn voor gezinnen met kinderen, daar heeft de SGP al vaker de vinger bij gelegd. Een vervolgstap in dit dossier is het opzeggen van de standplaatsen door de gemeente. En dat gaat ons te ver.
Dit betekent echt heel veel voor deze gezinnen en staat deze maatregel nog wel in verhouding tot het gepleegde? Bovendien, waar moeten de woonwagens naar toe, er zijn lange wachtlijsten. Voor ons reden om de burgemeester indringend te vragen hier een oplossing te zoeken, die recht doet aan aller belangen.

Bekijk hieronder de schriftelijke vragen: