23 februari 2022

Grote plannen rond surfvijver Waalwijk vragen om visie

Rond de surfvijver in Waalwijk staat heel wat te gebeuren. De wijk Akkerlanen, die er ondanks de consequente tegenstem van de SGP toch dreigt te komen, zal voor volop drukte zorgen. Er zijn plannen voor horecavoorzieningen en een stadsstrand. We zijn zuinig op het natuurgebied rondom het voormalig Lido, de Surfvijver en het Hoefsvengebied.

De SGP fractie is van mening dat we bij al die plannen vooral moeten vasthouden aan een schone en veilige omgeving. De surfvijver is toegankelijk voor een breed publiek. Dan denken we aan de recreatieve en de sportieve zwemmer, de rustzoeker, de wandelaar, de hengelsportliefhebber, de recreatieve fietser en de ouderen in onze samenleving, waaronder de bewoners van het tegenover gelegen zorglocatie Eikendonk.

Daarom zal de SGP aansturen op een brede visie voor dit gebied, waarbij alle betrokkenen, verenigingen en bekenden in dit gebied een plaats en een stem zullen krijgen. Deze locatie is ons dierbaar en wij willen graag, met u, van deze prachtige plek in Waalwijk blijven genieten.

Richard Tiemstra

#1 - Lijsttrekker