24 juni 2023

Klimtoren Lido speeltuin per direct gesloten

Het klimnet bleek niet meer voldoende veilig en moest worden afgekeurd. Inmiddels is de klimtoren geheel ontmanteld en afgevoerd.

Het gaat hier om een zeer gewild speeltoestel. Wie heeft er niet ingeklommen? Het heeft ons verbaasd, dat dit net aan het begin va de zomerperiode wordt geconstateerd. Waarom niet in het najaar beetgepakt en opgelost? We hebben het college onderhands de volgende vragen voorgelegd en hopen langs andere wegen hier wat vaart in te krijgen.

1. Wij lazen dat een klimtoestel met klimnet bij de speeltuin bij het Lido is afgekeurd. Klopt dat?
  2. Wij lazen dat u volgend jaar met een plan komt om deze speeltuin aan te pakken. Klopt dat?
  3. Hoe vaak worden de speeltoestellen in deze speeltuin gekeurd en zijn hier rapporten van?
  4. Is er een onderhoudsplan voor de speeltoestellen in deze zeer geliefde speelplek, door meerdere generaties inmiddels gebruikt?
  5. Waarom wordt niet eenvoudig een nieuw net in de klimtoren gemonteerd, met zomerseizoen en vakantie voor de deur?
  6. Kan dit plan van aanpak en onderhoud niet naar voren worden gehaald, om de speeltuin in ieder geval tijdens vakanties en de mooi weer maanden te kunnen gebruiken? Had dit eigenlijk al niet gebeurd moeten zijn?